Bombardier dostarczył wagony sterownicze dla Kolei Mazowieckich

Bombardier Transportation dostarczył zgodnie z terminem ostatnią partię wagonów sterowniczych do składów typu „push-pull”, zamówionych przez samorząd województwa mazowieckiego dla Kolei Mazowieckich.
14 grudnia nowe wagony zasiliły kursującą już po Mazowszu flotę pociągów piętrowych, w istotny sposób wpływając na poprawę komfortu podróży pasażerów Kolei Mazowieckich.
Zamówienie o wartości 55 milionów euro na dostawę 37 wagonów piętrowych Bombardier Transportation otrzymał od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego pod koniec lipca 2007 roku. Wagony piętrowe nowej generacji przeznaczone są do obsługi tras o bardzo wysokich potokach pasażerów mazowieckiej sieci kolei obsługiwanej przez Koleje Mazowieckie. Wagony środkowe zostały dostarczone w sierpniu 2008 roku, a obecnie zakończyła się dostawa wagonów sterowniczych.


 

- Jestem bardzo zadowolona, że dzięki inwestycjom taborowym samorządu województwa mazowieckiego, Koleje Mazowieckie mogą oferować coraz lepsze usługi pasażerom, którzy codziennie korzystają z przejazdów pociągami na Mazowszu. Dzięki zakupowi nowych pociągów piętrowych nasi pasażerowie będą mogli podróżować w bardzo komfortowych warunkach - powiedziała Halina Sekita, prezes zarządu spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę dodał: - Ogromnie się cieszę, że już przed zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia pasażerowie Kolei Mazowieckich będą mogli cieszyć się pełnymi nowoczesnymi składami piętrowymi naszej produkcji. Jestem przekonany, że dodatkowe wagony zdecydowanie przyczynią się do zwiększenia komfortu podróżujących po Mazowszu. Dodatkowym dla nas powodem do radości jest zaufanie, jakim obdarzył nas samorząd województwa mazowieckiego, a także znakomita współpraca z Kolejami Mazowieckimi, która w dużej mierze przyczyniła się do szybkiej realizacji umowy i dostarczenia wagonów piętrowych w terminie.


Wagony piętrowe najnowszej generacji, które od niedawna użytkowane są także na polskich torach, zyskały popularność wśród pasażerów w wielu innych krajach, m.in. w Niemczech, Luksemburgu, Danii i Izraelu. W ostatnich latach na torach pojawiło się około 2000 wagonów piętrowych, wyprodukowanych przez Bombardier Transportation, a tylko w Niemczech użytkowanych jest ich ponad 1600. Deutsche Bahn przyznał Bombardierowi nagrodę specjalną za wyjątkową jakość i niezawodność wagonów piętrowych.

Wszystkie wagony zamówione przez samorząd województwa mazowieckiego są klimatyzowane, doskonale wyciszone, a dzięki pneumatycznemu odsprężynowaniu zapewniają wysoki komfort podróżowania. Szczególną uwagę poświęcono konstrukcji wagonu przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych. Dzięki automatycznej, chowanej pochylni, miejscu dla kilkunastu wózków inwalidzkich i łatwemu dostępowi do powiększonych toalet, komfort jazdy podróżnych został znacznie podniesiony. Wagony sterownicze posiadają 85 miejsc siedzących i dysponują wieloma udogodnieniemi dla pasażerów niepełnosprawnych. Wagony środkowe posiadają 133 miejsca siedzące.
 

Produkcja nadwozi oraz końcowy montaż wagonów miał miejsce w niemieckim zakładzie w Görlitz (Zgorzelcu). Tamtejsi pracownicy Bombardier Transportation zajęli się również zarządzaniem projektem, inżynierią oraz testami.
 

« powrót

Wykonanie: Lemon IT
Forum Kolejowe - Railway Business Forum (RBF) jest związkiem prywatnych przedsiębiorstw prowadzących na terenie Rzeczpospolitej Polskiej działalność gospodarczą związaną z transportem kolejowym.